MediaMarkt BTW weg ermee

Door erwin26 op donderdag 5 januari 2017 11:13 - Reacties (44)
Categorie: -, Views: 12.287

Goedemorgen,

Het is weer het begin van het jaar en dit wilt zeggen: BTW? Weg ermee bij de MediaMarkt. Elk jaar rond deze tijd komt de actie weer naar voren. Meestal raken de producten binnen no time uitverkocht en zitten veel mensen zonder het product wat ze willen. Echter heb ik daar toch een oplossing voor gevonden die uit ervaring goed werkt bij de mediamarkt :). Eerst eventjes het retour beleid doorlezen voordat we verder gaan :)

"
Product retourneren

Voorwaarden retourneren

Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heeft u recht op bedenktijd.

Tijdens deze periode heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. U kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat u een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren.

Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dient u het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt.

Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) retourneren, conform de door Media Markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Retourneren bij uw Media Markt winkel?

U wilt uw artikel terugbrengen of omruilen. Wist u dat Media Markt Online ook de mogelijkheid biedt om uw artikel terug te brengen bij ťťn van de Media Markt-winkels?
Neemt u in dit geval het product en uw factuur of overige aankoopgegevens mee. In de winkel kunt u het artikel, mits voorradig, direct omruilen. Bij retournering van het artikel ontvangt u het aankoopbedrag binnen 5-7 werkdagen terug op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaalwijze van uw bestelling. Verder hoeft u niet voor verpakkingsmateriaal te zorgen, aangezien u het product gewoon komt brengen.

Bij een retourzending naar Media Markt Online bent u er zelf verantwoordelijk voor dat het artikel in goede staat en compleet bij Media Markt Online aankomt.

Online aanmelden van uw retour

Om uw product(-en) online aan te melden als retour dient u onderstaande gegevens in te vullen. Na registratie ontvangt u retour labels welke u kunt gebruiken om het product kosteloos retour te sturen.

Let op, uw bestelnummer is te vinden in de aankoopbevestiging die u per email heeft ontvangen.

Klik hier voor het 'Modelformulier voor ontbinding'."

Kort gezegd heb je 14 dagen te tijd om jouw product te retouren voor wat voor reden dan ook. Indien je het product niet zelf kapot heb gemaakt. Dit wilt dus ook zeggen als er een actie komt in die 14 dagen tijd dat jij mag retouren dan kun jij eisen dat jij die actie op jouw product wilt hebben. BV je koopt een Xbox one S en 4 dagen later is er een actie dat de xbox 50 euro goedkoper is. Je kan terug gaan naar de mediamarkt en die 50 euro terug eisen als je wilt. Gaan ze niet mee akkoord dan retour jij het product en koopt het vervolgens opnieuw. Waardoor jij als nog 50 euro goedkoper uit bent. Om klantvriendelijkheid te behouden zegt mediamarkt, ach je hebt gelijk hier heb je 50 euro. De klant is blij en mediamarkt hoeft er weinig tijd aan te besteden. Dit wilt dus zeggen als je echt een product wilt hebben en je weet zeker dat die in de BTW actie zit. Koop hem dan van te voren en ga terug met het product om je korting op te halen.

Handige truc om toch jouw product te hebben voor een mooie prijs:)

Reacties


Door Tweakers user GrooV, donderdag 5 januari 2017 11:33

Mediamarkt verhoogt toch altijd de prijzen rond deze actie?

Door Tweakers user AMD1800, donderdag 5 januari 2017 11:37

De BTW-dagen zijn van 26 tot en met 29 januari (indirecte bron).

[Reactie gewijzigd op donderdag 5 januari 2017 11:42]


Door Tweakers user NotSoSteady, donderdag 5 januari 2017 11:39

GrooV schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:33:
Mediamarkt verhoogt toch altijd de prijzen rond deze actie?
De Media Markt past iedere minuut van de dag zijn prijzen aan, zowel omhoog als omlaag. Het hangt dus gewoon van de prijzen van de concurrentie af, maar nee ze verhogen de prijzen niet omdat de btw-actie van start gaat. Ik heb dat artikel vorig jaar ook op alle sites gelezen, echter zag ik in de pricewatch verschillende redenen waarom de prijs van die producten was gestegen, had niks te doen met de Media Markt. Er zal af en toe best iets verkeerd gaan vanwege een verkeerde ean-code of iets dergelijks, maar dat is het ook wel.

Door Tweakers user erwin26, donderdag 5 januari 2017 11:49

GrooV schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:33:
Mediamarkt verhoogt toch altijd de prijzen rond deze actie?
Geruchten gaan er wel rond dat ze dat doen. Heb het zelf nog niet gecheckt bij de mediamarkt. Bij supermarkten viel me dat wel eens op dat er bij de acties de prijzen werden verhoogd soms.
AMD1800 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:37:
De BTW-dagen zijn van 26 tot en met 29 januari (indirecte bron).
Hopelijk klopt de bron :) kan niet wachten.

Door Tweakers user Eppo ©, donderdag 5 januari 2017 12:04

Dit wilt dus ook zeggen als er een actie komt in die 14 dagen tijd dat jij mag retouren dan kun jij eisen dat jij die actie op jouw product wilt hebben.
Kan je eisen, maar de Media Markt hoeft daar niet in mee te gaan.

Gezien alle Media Markten een franchise onderneming is en de webshop er los van staat, kan het voorkomen dat de lokale Media Markt de artikelen niet in eigen voorraad mag nemen maar moet terugsturen naar de Media Markt waar het is gekocht. Als het niet in voorraad is, kunnen ze het ook niet aan je verkopen. Het enige wat je kan eisen is dat je het artikel (indien online gekocht) binnen 14 dagen mag retourneren, hetzij via een winkel hetzij via verzending naar de webshop.

Zelfs als je hem terugbrengt naar de Media Markt waar je hem hebt gekocht wil niet gelijk zeggen dat hij in de verkoopvoorraad terecht komt. Het kan zijn dat ze hem eerst controleren en daarna terug in de verkoop zetten (en het kan zelfs zo zijn dat er een lijst met wachtende zijn die voor gaan).

Dus nee, eisen kan niet, maar vriendelijke vragen kan altijd. Het is aan de Media Markt of ze daar in mee gaan of niet.

Door Tweakers user erwin26, donderdag 5 januari 2017 12:08

Eppo © schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Kan je eisen, maar de Media Markt hoeft daar niet in mee te gaan.

Gezien alle Media Markten een franchise onderneming is en de webshop er los van staat, kan het voorkomen dat de lokale Media Markt de artikelen niet in eigen voorraad mag nemen maar moet terugsturen naar de Media Markt waar het is gekocht. Als het niet in voorraad is, kunnen ze het ook niet aan je verkopen. Het enige wat je kan eisen is dat je het artikel (indien online gekocht) binnen 14 dagen mag retourneren, hetzij via een winkel hetzij via verzending naar de webshop.

Zelfs als je hem terugbrengt naar de Media Markt waar je hem hebt gekocht wil niet gelijk zeggen dat hij in de verkoopvoorraad terecht komt. Het kan zijn dat ze hem eerst controleren en daarna terug in de verkoop zetten (en het kan zelfs zo zijn dat er een lijst met wachtende zijn die voor gaan).

Dus nee, eisen kan niet, maar vriendelijke vragen kan altijd. Het is aan de Media Markt of ze daar in mee gaan of niet.
Daar heb je een punt je kan het niet eisen wel vragen. Ik heb het verkeerd verwoord eigenlijk.

Door Tweakers user Kiswum, donderdag 5 januari 2017 12:48

erwin26 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:49:
[...]


Geruchten gaan er wel rond dat ze dat doen. Heb het zelf nog niet gecheckt bij de mediamarkt. Bij supermarkten viel me dat wel eens op dat er bij de acties de prijzen werden verhoogd soms.


[...]


Hopelijk klopt de bron :) kan niet wachten.
Ik heb het gechecked en het wordt in ieder geval niet op alle producten gedaan. Er zijn FB plaatjes voorbij gekomen dat iemand dat had gepretendeerd, maar dat ging over huishoudelijke apparaten die sowieso fluctureren.
Ik heb het getest met een NAS en 2 smartphones en dat zijn dingen die niet snel omhoog gaan. Hierbij was de korting daadwerkelijk ~17%.
BCC verlaagd over het algemeen ook de prijzen van producten, dit komt ook naar voren in bijvoorbeeld de Tweakers Pricewatch. Daar kan men eventueel ook terecht met aanbiedingen.

Maar goed, kortingen. Je moet gewoon zelf bepalen of je iets nodig hebt, wat je ervoor over hebt en als de prijs goed is, dan moet je het gewoon doen. Als je vantevoren ook even een klein beetje onderzoek doet naar de prijzen, dan voel je je niet snel bestolen als je een aanbieding denkt te kopen (hetzelfde geldt voor 2+1 acties of 3e gratis).

Door Tweakers user nooberke, donderdag 5 januari 2017 13:12

Slecht voorbeeld, afgelopen jaren waren consoles altijd uitgesloten.

Vroeger kon je altijd een product van te voren in de winkel kopen en naderhand het prijsverschil terug halen tijdens de BTW-dagen maar LET OP Mediamarkt heeft recent haar voorwaarden aangepast waardoor dit geen standaardbeleid meer is. Dit is gewijzigd tijdens de "Mediamarkt prijsbelofte" die in oktober/november heeft plaatsgevonden. Deze verandering schijnt mede gekomen te zijn vanwege de "oneerlijke" manier van vooraf kopen tijdens de BTW dagen die steeds grotere vormen aannam. Aangezien prijscompensatie niet meer geldig is over verschillende dagen heen en enkel voor dagprijzen is nu kan het bijzonder lastig/onmogelijk worden om het prijsverschil terug te krijgen op fysiek gekochte producten....be warned!

Overigens durf ik niet te zeggen of de wijze van TS gaat werken. Probleem is dat de fysieke winkels losse B.V.'s zijn en het dus simpelweg ontzettend veel geld kost om dit prijsverschil te compenseren omdat ze simpelweg nooit een euro hebben ontvangen voor het online bestelde product. Kan me dus niet voorstellen dat ze hier happig op zullen zijn. Daarnaast als het product daadwerkelijke teruggenomen is dan zal het nooit direct weer de verkoop in gaan. Het product gaat of terug naar de leverancier of dient eerst gecontroleerd te worden waarna het meestal de volgende dag de winkel weer in gaat.

Ik durf er overigens mijn handen voor in het vuur te steken dat er geen prijzen "expres" omhoog gezet worden. Prijzen worden gewoon automatisch bepaald door het computersysteem, waarschijnlijk zal deze de prijzen vlak voor de BTW dagen volledig op slot zetten.

Door Tweakers user Snuffel, donderdag 5 januari 2017 14:27

BTW weg ermee?
Welnee, dat wordt voorgehouden. Ze geven korting, maar geen 21%. Wel 17.3% mits ze niet stiekem de prijs verhogen...

Door Tweakers user erwin26, donderdag 5 januari 2017 14:30

Snuffel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:27:
BTW weg ermee?
Welnee, dat wordt voorgehouden. Ze geven korting, maar geen 21%. Wel 17.3% mits ze niet stiekem de prijs verhogen...
Dat klopt het is niet 21%, maar MediaMarkt promoot zo hun actie en in de kleine letters staat inderdaad 17,3% en de uitleg

Door Tweakers user Snuffel, donderdag 5 januari 2017 14:37

erwin26 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:30:
[...]


Dat klopt het is niet 21%, maar MediaMarkt promoot zo hun actie en in de kleine letters staat inderdaad 17,3% en de uitleg
En dan nog betaal je BTW.. daar ontkom je niet aan. Ze moeten gewoon het beestje bij de naam noemen en zeggen dat je korting krijgt. Maar goed....

Door Tweakers user erwin26, donderdag 5 januari 2017 14:44

Snuffel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:37:
[...]


En dan nog betaal je BTW.. daar ontkom je niet aan. Ze moeten gewoon het beestje bij de naam noemen en zeggen dat je korting krijgt. Maar goed....
Ik denk dat het marketing technisch dit veel beter klinkt en overkomt. Ook denken mensen dat ze 21% korting krijgen en niet de 17,3%. Hun allereerste actie was toen ook wel veel gezeik over dat mensen niet de 21% korting kregen.

Door Tweakers user wittereus, donderdag 5 januari 2017 15:27

Dus nu speculeren met kopen van spullen... En er dadelijk achter komen dat jouw product helemaal niet meer doet in de BTW actie. :)

Door Tweakers user Awaken1, donderdag 5 januari 2017 15:28

Marges van grote electronica retailers zijn over het algemeen tussen 20-30% bruto per product.
Dit betekent dat ze een nieuwe bruto marge van 3-13% overhouden.
Daar moet nog bij worden geteld dat de leveranciers meebetalen aan de kortingen (discretionary costs).

Aangezien de volumes omhoog gaan met vergelijkbare kosten, zal dit onder aan de streep meer netto winst opleveren.

Dus ik zie geen reden waarom Mediamarkt de prijs eerst omhoog zou moeten gooien.

Door Tweakers user Ninjetsu NL, donderdag 5 januari 2017 17:12

@Awaken1: ik vraag me af waarom je zegt dat een MediaMarkt een marge van 20-30% per product heeft? Ik kan je namelijk mededelen dat dat sowieso niet het geval is.

Ja op sommige producten zit wat meer marge, maar het gros van de producten komt niet in de buurt van dat percentage.

Overigens heb je wel gelijk wat betreft die kortingen die leveranciers betalen of andersoortige bedragen die als "sponsoring" gezien kunnen worden!

Door Tweakers user yousql, donderdag 5 januari 2017 18:39

NotSoSteady schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:39:
[...]

De Media Markt past iedere minuut van de dag zijn prijzen aan, zowel omhoog als omlaag. Het hangt dus gewoon van de prijzen van de concurrentie af,
Onzin, bij genoeg dingen is de mediamarkt duurder dan concurrenten.

De mediamarkt roept net als alle energie maatschappijen, dat ze de goedkoopste zijn.

Door Tweakers user NotSoSteady, donderdag 5 januari 2017 19:55

yousql schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:39:
[...]

Onzin, bij genoeg dingen is de mediamarkt duurder dan concurrenten.

De mediamarkt roept net als alle energie maatschappijen, dat ze de goedkoopste zijn.
Fijn dat je ook met voorbeelden komt.

Door Tweakers user Von Henkel, donderdag 5 januari 2017 20:19

Voorbeelden vind je in de pricewatch van bijv. Tweakers
En dan zijn geen voorbeelden nodig voor een winkel met de prijzen in de middenmoot

Door Tweakers user Kenzi, vrijdag 6 januari 2017 03:47

Snuffel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:27:
BTW weg ermee?
Welnee, dat wordt voorgehouden. Ze geven korting, maar geen 21%. Wel 17.3% mits ze niet stiekem de prijs verhogen...
Nooit economie als vak gehad? 21% BTW inhouden = effectief 17,3% korting. Als ze 21% korting zouden geven is het meer dan 21% BTW.

Door Tweakers user SinergyX, vrijdag 6 januari 2017 10:05

Kom op, iedereen weet nu wel dat de BTW er niet uitgesloopt wordt en dit effectief lagere korting is, maar het is gewoon een commercieel goed gekozen naam/actie, natuurlijk houden ze dat zo in leven.

Door Tweakers user LankHoar, vrijdag 6 januari 2017 10:56

BTW er uit halen en 21% korting beloven zijn twee verschillende dingen, moge dat duidelijk zijn.

Als iets 100 euro kost, dan gaat daar nog 21% btw overheen, dus word de vraagprijs 121 euro. Je kunt niet 21% van die 121 nemen om dan te zeggen dat je 95 euro wilt betalen, dan heb je namelijk meer dan 21% korting.

Om te berekenen wat de BTW is doe je prijs x (100/121) = prijs zonder BTW.

Door Tweakers user Ibidem, vrijdag 6 januari 2017 11:19

Als Media Markt Club lid heb je zelfs 30 dagen de tijd om een artikel te retourneren. M.a.w. je kunt nu producten kopen en die begin feb. retourneren indien de prijs in de tussentijd wijzigt. Wel dient het product nog in de verpakking te zitten en ongebruikt zijn naar mijn weten.

Wel is het zo dat "ach, hier heb je 50 EUR retour" zoals in het voorbeeld wordt gebruikt iets lastiger zal zijn in de praktijk. Geeft Media Markt geen cadeau bonnen retour ipv contanten :?

Door Tweakers user erwin26, vrijdag 6 januari 2017 11:22

Ibidem schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:19:
Als Media Markt Club lid heb je zelfs 30 dagen de tijd om een artikel te retourneren. M.a.w. je kunt nu producten kopen en die begin feb. retourneren indien de prijs in de tussentijd wijzigt. Wel dient het product nog in de verpakking te zitten en ongebruikt zijn naar mijn weten.

Wel is het zo dat "ach, hier heb je 50 EUR retour" zoals in het voorbeeld wordt gebruikt iets lastiger zal zijn in de praktijk. Geeft Media Markt geen cadeau bonnen retour ipv contanten :?
Daar heb je gelijk in een clublid heeft 30 dagen retour tijd dus kun je nog meer verzekerd zijn van je aankopen :)

Het verschil is bij mij nog altijd terug betaald in contacten en geen cadeau bonnen. Misschien verschilt dit per vestiging dat durf ik niet te zeggen.

Door Tweakers user NotSoSteady, vrijdag 6 januari 2017 11:46

Von Henkel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:19:
Voorbeelden vind je in de pricewatch van bijv. Tweakers
En dan zijn geen voorbeelden nodig voor een winkel met de prijzen in de middenmoot
Onder de concurrenten vallen de BCC, BOL (exclusief Plaza), Coolblue, EP, Expert, Wehkamp, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, HP, JBL, Samsung en Philips.

Door Tweakers user MarcoC, vrijdag 6 januari 2017 12:00

GrooV schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:33:
Mediamarkt verhoogt toch altijd de prijzen rond deze actie?
Nee.

Door Tweakers user PhaeTom, vrijdag 6 januari 2017 15:14

Awaken1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:28:
Marges van grote electronica retailers zijn over het algemeen tussen 20-30% bruto per product. ...
Bron? Ik vind dit namelijk hele hoge marges die niet meer van deze tijd zijn. Is dit jouw inschatting, of daadwerkelijke kennis van de markt?

Door Tweakers user Bron, zaterdag 7 januari 2017 08:56

Dat doen ze op veel producten al jaren lang wel.
Ga maar eens op zoek naar de oude btw actie threads op tweakers, genoeg bewijs.

Door Tweakers user nooberke, zaterdag 7 januari 2017 11:35

Bron schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:56:
[...]


Dat doen ze op veel producten al jaren lang wel.
Ga maar eens op zoek naar de oude btw actie threads op tweakers, genoeg bewijs.
Lees is de berichten van Zeef is in het topic van vorig jaar... Tweakers heeft al twee jaar lang hier onderzoek naar gedaan
Mediamarkt BELGIň BTW actie 2016 vanaf 3 maart

Door Tweakers user q-enf0rcer.1, zaterdag 7 januari 2017 16:35

PhaeTom schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:14:
[...]


Bron? Ik vind dit namelijk hele hoge marges die niet meer van deze tijd zijn. Is dit jouw inschatting, of daadwerkelijke kennis van de markt?
Dat klopt wel degelijk, heel even snel wat intikken op Google kom ik dit tegen:

http://smallbusiness.chro...-profit-margin-17989.html

Zoals je ziet komt de marge dus zelfs iets boven de 30% uit. Echter: om een product te verkopen heb je veel meer nodig dan alleen het product. Denk aan personeel, een winkel, marketing en nog veel meer zaken. Daardoor komt de marge uit eindelijk rond de 4-8%

Door Tweakers user nooberke, zaterdag 7 januari 2017 17:57

q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:35:
[...]


Dat klopt wel degelijk, heel even snel wat intikken op Google kom ik dit tegen:

http://smallbusiness.chro...-profit-margin-17989.html

Zoals je ziet komt de marge dus zelfs iets boven de 30% uit. Echter: om een product te verkopen heb je veel meer nodig dan alleen het product. Denk aan personeel, een winkel, marketing en nog veel meer zaken. Daardoor komt de marge uit eindelijk rond de 4-8%
Staat geen plaats/schrijfdatum bij het artikel, als ik zie kijk is de jongste datum vermeld 2010...

Als de marge op elektronica zo hoog zou zijn zouden er waarschijnlijk niet zoveel zaken failliet zijn gegaan... Marge wisselt nogal per productgroep... De allerbeste productgroepen komen zelfs amper aan die 30%

Op accessoires is die marge overigens nog wel haalbaar bij diverse categorie

Door Tweakers user Dabbel, zondag 8 januari 2017 18:18

Je kan overigens ook bij de BCC terecht, als het dichterbij is. Deze neemt namelijk de prijzen van MM over, als deze lager zijn.

[Reactie gewijzigd op zondag 8 januari 2017 18:18]


Door Tweakers user mashell, maandag 9 januari 2017 17:24

nooberke schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:57:
[...]
Als de marge op elektronica zo hoog zou zijn zouden er waarschijnlijk niet zoveel zaken failliet zijn gegaan...
Doordat de marge zo hoog is kan er een serieus prijsverschil zijn tussen een winkel en een webshop. Wat weer naar een klantenvlucht naar die webshops zorgt en het failliesement van winkels. Als de marge klein zou zijn, zou het prijsverschil ook niet anders dan klein kunnen zijn en zouden webshops minder gemakkelijk op prijs met winkels kunnen concurreren. De webshop moet het immers van de lage prijs hebben en de winkel van het meteen meenemen.

Door Tweakers user LankHoar, dinsdag 10 januari 2017 13:43

mashell schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Doordat de marge zo hoog is kan er een serieus prijsverschil zijn tussen een winkel en een webshop. Wat weer naar een klantenvlucht naar die webshops zorgt en het failliesement van winkels. Als de marge klein zou zijn, zou het prijsverschil ook niet anders dan klein kunnen zijn en zouden webshops minder gemakkelijk op prijs met winkels kunnen concurreren. De webshop moet het immers van de lage prijs hebben en de winkel van het meteen meenemen.
I call bullshit. Ongeacht de marge heb je als webshop altijd minder overhead, en zul je dus altijd lagere prijzen aan kunnen bieden. Nog los daarvan gaan bedrijven heus niet alleen failliet omdat hun marge al dan niet hoog of laag is; er zijn vele factoren die daar een rol mee spelen (gemak van online bestellen, prijsvergelijking etc.). En ook zal de marge per product(categorie) redelijk verschillen.

Kom met voorbeelden, dan word het geloofwaardiger.

Door Sjon, woensdag 11 januari 2017 05:49

Ik heb een tijdje geleden een ultrawide monitor aangeschaft, een week daarna was de monitor al 3 tientjes goedkoper. Ik heb toen opnieuw de monitor gekocht, en liep gelijk door naar de servicebalie om deze te retourneren met mijn oude bon (die van een week eerder).

Door Tweakers user Sayko, woensdag 11 januari 2017 11:59

De ps4 kostte tot kort geleden rond de 230 euro, Inmidddels 279, BTW er af en je komt weer uit op 230 euro :+ :o

Door Tweakers user Sayko, woensdag 11 januari 2017 12:05

Sjon schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 05:49:
Ik heb een tijdje geleden een ultrawide monitor aangeschaft, een week daarna was de monitor al 3 tientjes goedkoper. Ik heb toen opnieuw de monitor gekocht, en liep gelijk door naar de servicebalie om deze te retourneren met mijn oude bon (die van een week eerder).
Dan heb je veel te moeilijk gedaan. Bonnetje laten zien aan de balie was voldoende geweest om je geld terug te halen.

Door Tweakers user copywizard, woensdag 11 januari 2017 13:09

GrooV schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:33:
Mediamarkt verhoogt toch altijd de prijzen rond deze actie?
klopt geheel met een boel producten (niet met alle) als voorbeeld vorig jaar een aeg wasmachine willen kopen dus 2 weken voor de actie gekeken toen koste hij 449 euro 2 weken later was de btw actie waarbij ik weer ging kijken en verhip de was machine was nu wel 443,94 na de btw eraf! nu kan het best zo zijn dat ze met de concurentie zijn meegegaan maar bij de concurenten kosten hij op het moment dat de btw actie er wat gewoon 449 dus daar was hij niet duurder geworden? uit eindelijk bij de bcc ernaast gekocht nog eens 10 euro goedkoper dit soort acties zijn vaak nep en eel mensen trappen erin is het wel leuk om te gaan kijken als de actie er weer is mensen die ruzie maken en mensen die winkel wagens vol hebben met 50 inch lcd tvs omdat ze ZOOOOO goedkoop zijn :)

[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 13:10]


Door Sjon, woensdag 11 januari 2017 13:11

@Sayko,

Dit is helaas niet meer correct. Ik heb contact gehad met de klantenservice via de telefoon en via twitter, beide gaven aan dat het niet kon.

Door plextor, woensdag 11 januari 2017 13:20

Sayko schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:05:
[...]


Dan heb je veel te moeilijk gedaan. Bonnetje laten zien aan de balie was voldoende geweest om je geld terug te halen.
Inderdaad. Zelf ook eens met een tablet gehad. Gelijk naar de balie gegaan en uitgelegd. Kreeg gewoon de korting.

Door Acid_Burn, woensdag 11 januari 2017 16:37

Eppo © schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Kan je eisen, maar de Media Markt hoeft daar niet in mee te gaan.

Gezien alle Media Markten een franchise onderneming is en de webshop er los van staat,
Het is niet 100% franchise heb ik begrepen. Daarnaast kan je producten gekocht bij MM bij elke MM gewoon inleveren c.q. omruilen zonder problemen. Ze hebben zelfs de mogelijkheid producten in te nemen (ter reparatie) die gekocht zijn bij andere winkels.

p.s. Ik programmeer aan de service-software van MM dus ik weet er wel het 1 en ander vanaf.

Door Tweakers user Acid_Burn, woensdag 11 januari 2017 16:39

Dabbel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:18:
Je kan overigens ook bij de BCC terecht, als het dichterbij is. Deze neemt namelijk de prijzen van MM over, als deze lager zijn.
En andersom...

Door Tweakers user WielerManiak, donderdag 12 januari 2017 02:00

Bron schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:56:
[...]


Dat doen ze op veel producten al jaren lang wel.
Ga maar eens op zoek naar de oude btw actie threads op tweakers, genoeg bewijs.
Nu wil ik mediamarkt eigenlijk niet verdedigen maar er wordt heel veel geschreeuwd dat mediamarkt zijn prijzen verhoogd voordat de BTW dagen beginnen(vorig jaar ook veel op facebook en andere socialmedia platformen). En het is ook raar om uit te leggen want het klopt, maar niet opzettelijk. in de maanden van eind-november/december zijn er vele acties want dan willen mensen spullen kopen voor kerst en sinterklaas en wordt er veel gestunt op prijzen want er moet in die tijd zoveel mogelijk omzet gemaakt worden.(omzet is hier bijna belangrijker dan winst) het lager prijzen dan de concurrent is in die perioden dan ook heel belangrijk (je wilt natuurlijk niet dat de klant ziet dat het ergens anders goedkoper is want dan komt de klant niet bij jou) en ja, dit geld op wasmachines, laptops, tablets (wat mensen allemaal kopen voor kerst/sinterklaas is niet normaal 8)7 ) de prijzen zijn dan over het algemeen ook lager. En daarna komt er even een dode periode genaamd januari. de prijzen normaliseren zich en gaan wat omhoog(terug naar het normaal) en er wordt niet meer gestunt met de prijzen en zo doet het lijken alsof de prijzen opzettelijk omhoog gegaan zijn voor de btw dagen terwijl dat eigenlijk de normalisering is van de periode waar de prijzen wat lager waren omdat er omzet gedraaid moet worden. ook met de aanpassing van de mediamarkt dat ze hun prijzen vergelijken met de grootste concurrenten zorgt er af en toe voor dat prijzen over een korte periode heel erg uit een lopen wat voor mensen dan als argument gebruikt wordt tegen de MM dat de prijzen idd omhoog zijn gegaan voor de btw-dagen.

Disclaimer: nee ik winkel niet graag bij de MM of ergens anders in het algemeen maar ik heb veel kennis opgedaan over de retail markt met betrekking tot electronica, elke winkel maakt de prijs normalisering mee na de feestdagen maar die winkels doen niet aan de btw-dagen waar zulke claims gemaakt kunnen worden (meeste winkels willen nog wel hun prijs aanpassen naar die van de mediamarkt als je het lief vraagt O-) )

Door Tweakers user Macsylver, donderdag 12 januari 2017 22:39

In de gevallen dat het daadwerkelijk goedkoper is bij de MM tijdens de actie, en ik het in die periode nodig heb -> meteen naar de "concurrent" gaan met betere service en het daar aankopen voor dezelfde prijs :)

Door Tweakers user FuaZe, dinsdag 21 februari 2017 19:46

- Mensen die zeggen: "Ja, ze gooien de prijs omhoog"

Dan moet je het vantevoren kopen en het verschil in btw terugclaimen.

- Mensen die zeggen: "Ja, spul is meteen uitverkocht!"

Zelfde antwoord.

Imho geloof ik best dat er bij sommige artikelen de prijs flink omhoog geduwt wordt.
Maar het beste argument om niet hier aan mee te doen is: "De klantenservice op die dagen is zo facking druk dat je daar veeeel te lang staat om je btw terug te claimen."

Dan kun je overigens wel 's ochtends heel vroeg gaan. Of via web bestellen (dan kun je immers ooknog het product retourneren binnen de zichttermijn).

Bij de mediamarkt zijn het overigens wel bamiblokken wat betreft regeltjes omtrent "datahoudende producten".

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)

Voer de code van onderstaand anti-spam plaatje in: